2012. december 11.

Angyalka lépésről lépésre




Nem életem legszebb tutoriálja, de szerintem követhető. Nappal sem tudnék sokkal szebb fotókat készíteni, és most bizony el kell csípnem az alkotói hangulatot is és az most jött, este hétkor. 
Ezt az angyalkát még Viki kolléganőmtől tanultam meg elkészíteni. Nem pontosan ugyanígy, ez itt az én verzióm. A most készültnek picit nagyobb lett a feje a  kelleténél, a sablont átrajzoltam, azon már kisebb a méret.




Szükséged lesz a sablonokra, kétféle textilre, egy kis darab testszínű textilre, tűre, cérnára, ollóra, vatelinre, egyéb (menet közben kiderül) dekorációs elemekre. Ha könnyebb vele dolgoznod, akkor ragasztópisztolyra. Egy fogpiszkálóra, egy fültisztító pálcikára. Egy kis rúzsra vagy pirosítóra és akrilfestékre (filctoll is megteszi, ha nem fut a vásznon).

A sablont kedved szerint nagyíthatod, kicsinyítheted. Én 12 cm átmérőjű nagy körrel dolgoztam (ehhez arányult a többi).

Vágd ki a sablonokat. 

Helyezd rá a nagy kört a két eltérő mintájú vászonra és rajzold körül. Fél centi ráhagyással nyírd körbe.


Színt színre fordítva varrd össze a köröket. Én visszaöltéssel varrtam, de sűrű fércöltés is megteszi (vagy egy varrógép). Hagytam egy kis rést a kifordításhoz. Ha szeretnéd, hogy még szebben kerekedjen majd a  köröd, kicsit bemetszheted (a cérna szétnyisszantása nélkül :D) a szélét  körben, de nem szükséges. 
Szóval, a nyíláson keresztül fordítsd ki.



Ezután rejtett öltéssel zárd le a rést, majd a kétoldalas körödet vasald le.
Itt el kell döntened, melyik anyag legyen a kis palást külseje. Ha megvan, tedd magad elé úgy, hogy a külsőnek választott textil lefelé legyen (nálam az arany taft). 
Hajts hátra a körödből egy kicsit, ez lesz a gallér. 


Majd fogd össze a  jobb és bal oldalt, öltsd össze pár öltéssel. 



Az öltést takarhatod például hópihe dísszel, flitterrel, gombbal, szívecskével, vagy mint én, csengettyűvel.

Jöhet a feje!

A kisebb kört rajzold rá egy kartondarabra. Vágj ki egy ugyanolyan vatelindarabot, így kicsit térbelibb, ducibb lesz az angyalka pofija, de ez elhagyható. Ha mégis így készíted, egy kis ragasztóval rögzítheted a kartonon a vatelint. Rajzold rá a kört a kis testszínű anyagdarabra is. 1-1,5 cm ráhagyással nyírd ki. 





Fércöltéssel varrd körbe a testszínű kört majd a vatelinnel lefelé tedd bele a  kartont és húzd be az anyagot. Varrd el szorosan. Ha gondolod, egy hasonló színű kis kör  alakú filcdarabbal takarhatod a varrást.

A fejet és a testet ragasztópisztollyal vagy rejtett öltéssel rögzítsd egymáshoz úgy, hogy a fej legyen felül.



Már majdnem elkészült! 

A szárnyat egy réteg vatelinből nyírd ki. Feldobhatod, ha több rétegűre készíted. Kinyírhatsz egy ugyanolyan szárnyformát díszes széles szalagból, organzából, tüllből, de készen kapható angyalszárnyat is rögzíthetsz hátul ragasztópisztollyal  vagy pár öltéssel.



Készíthetsz glóriát is  az angyalkának zsinórból, drótból, ezt is hátul rögzítheted. Tehetsz a "hajába" gyöngyöt, flittert. Díszítheted flitterekkel a szárnyakat is.

Az arcát pöttyözheted akrilfestékbe mártott fogpiszkálóval, és púderes fültisztító pálcikával. A festék helyett használhatsz filctollat is, de előtte nézd meg egy kis darab anyagon, nem fut-e szét rajta a tinta.




Festhetsz neki hajat is, vagy ragaszthatsz vattából, kis gyapjúból is.

Végezetül tegyél rá akasztót és mehet a fára, nagyobb méretben akár az ablakba is. :)

Jó munkát!




7 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen! Szuper aranyos!!! :)

    Jó hallani rólad! Ezek szerint még egyben... :)
    Már nagyon várom a HÍRT!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Holnap, ha tudok, írok másról is, mert már tényleg rég jártam itt. :)

      Törlés
  2. Nagyon édes!!! Köszönöm Barbi a leírást , el fogom készíteni!

    VálaszTörlés
  3. Én is tervbe vettem az elkészítését! Nagyon kedves kis angyalka!
    Minden jót Neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örömmel megnézem a végeredményt! :D

      Törlés
  4. Drága Barbi!
    Elkészítettem!!!
    http://palkolap.blogspot.hu/2012/12/474-angyalok-ujra-engelchen-wieder.html
    Köszönöm szépen még egyszer!!!
    Jó egészséget! Sokszor gondolok Rátok!!! :)

    VálaszTörlés

Köszönöm, hogy írtál! Gyere máskor is! :D

Keresztszemes készletek

Keresztszemes készletek
Kattints!
 

blogger templates | Make Money Online