2011. március 16.

Hjaj




Lehet lesz, aki megutál, ha most olvas.
Nem jól vagyok mostanában. Megvisel a tavaszi időjárás. Rám telepedett a tavaszi fáradtság (bár nem tudom, foghat-e az ember bármit is erre).
Alig alszunk mostanság. Ábel sakkban tart. Kezdődött a cumiról való leszokással (lehet, hogy ez még mindig annak a folyománya), aztán rögtön utána orrdugulásos göthővel, majd egyszerű 'anya, apa, veletek akarok aludni'-val... (és köztünk is csak tovább hisztizik) Most ismét betegség. Lázas volt, most hőemelkedése van. A doktornő szerint már nincs semmi baja (igen, akkor épp, mikor nála voltunk, semmi jele nem volt a dolognak).
Sokat hisztizik, én meg kezdek belefáradni, állandóan fáj a gyomrom (és nem ételtől). Szigorú anyának tartom magam, a hisztit és a penyeséget nem tűröm, főleg hogy fiam van.
Ha igent mondok, ő nemet, ha feketét mondok, ő fehéret, ha jobbra, ő balra...
Bűntudatom van, néha félek, aki ismer zsarnok anyának tart majd, mert sokszor nem vagyok elnéző. Ha ideges leszek, mindenki azzal jön, hogy Ábel megérzi rajtam, azért hisztizik. De nem voltam előtte ideges!!! A hisztitől leszek aaaz! Nem értik meg, hogy már az idegességem előtt is ment a 'nem kell', 'nem akarom', 'add ide'... De emellett imádom (pedig ilyet csak a Jóistenre mondunk). Sok-sok remek pillanatunk van. Szóval baj van velem, vagy ez normális? Csak a kis dackorszakon esünk át éppen? Nekünk ez lenne az első, úgyhogy nemigen ismerem fel. Szerintetek rossz, ha a szülő túl szigorú a gyerekével, és mi számít túl szigorúnak? Itt érzelmekre gondolok (tettlegességre soha és semmiképp!). Annyira szerettem volna mindig jó anya lenni, néha fáj, hogy talán nem sikerül. Nem tudom mitől félek jobban, hogy én nem tartom magam jó anyának, vagy mások engem.
És persze nem is mindig érzem így...
Szóval: fáradt vagyok...
És amikor mindhárman azok vagyunk, na az téboly...
Van sorstársam, vagy csak rossz napom van ma, azért jár az agyam?

21 megjegyzés:

  1. AJAHAJ! Igen, van sorstársad. Mondjuk nem Vercsivel, mert ő továbbra is egy tündér, a nagyokkal... kamaszokkal...
    Hidd el, jól csinálod, amit csinálsz. Csak maradj következetes, akkor is, amikor mások azt mondják, hogy rossz anya vagy. A rossz anyaság nem itt kezdődik. Te okos anya vagy és punktum!:)))
    Ha most ott lennék, jól megölelnélek!

    VálaszTörlés
  2. Fel a fejjel! Nem sokáig tart... de fárasztó, az, biztos! Légy következetes, egyetértek veled és Julcsival is. Ezt soha nem fogod megbánni. Nézd meg a sok magára hagyott gyereket: önzőek, végtelenül önzőek, hisztisek, túlzottan vagy semennyire sem magabiztosak - még egészséges mértékben sem. (A magára hagyottat úgy értem, h nincs nevelés, ráhagyás van).
    És hamarosan aludni is tudsz majd...:)))

    VálaszTörlés
  3. Nincs babám, így fogalmam sincs, de az elmúlt két hétben majd' meghaltam egy-egy újabb bögre kv után, olyan hihetetlenül álmos, kóválygós voltam. Talán front. Talán sok front. Biztos, hogy jó anya vagy és jól csinálsz mindent. Remélem, hamarosan jobb korszak jön és kialszod magad :) Kitartás!

    VálaszTörlés
  4. Szerintem önmagában az,hogy felmerül benned ez a kérdés,bizonyítja azt,hogy igenis jó anya vagy! Más nem törődne ilyesmivel. Nehéz időszakok mindig vannak,lesznek is még bőven. Át kell vészelni. Időnként mindannyian érzékenyebben reagálunk dolgokra,olyanokra,amelyek máskor fel sem tűnnének. Fel a fejjel,hamarosan oszlanak a felhők!

    VálaszTörlés
  5. Néha úgy érzem, hogy nagyon messze el kell, hogy mennek, távol a gyerekektől, mert már nem bírom. Olyankor persze lelkiismeret furdalásom van, és azt hiszem, rossz anya vagyok. Pedig szerintem nem, csak kellene egy kis távolság, egy pár nyugodt éjszaka, pár kipihent nap, hogy folytatni tudjuk.
    Néha nem tudom, hogyan kezeljem őket, de inkább a nagyobbikat, alig múlt három éves, de már ő irányit, pedig ezt sosem akartam és most is küzdök ellenne, de sokszor belefáradok. Most feszegeti a korlátokat, meddig mehet el, tudom, most kell kordában tartani, irányt mutatni, tanítani, nevelni, de olyan dacos és akkor hogyan büntessem? Ordítsak vele? Vegyem a pálcát? Talán a sarokba alítsam, és ott meddig tartsam? 3 perc az nagyon kevés, annyi idő alatt ki sem tombolja magát, merthogy ordítunk meg vergődünk ott a sarokban.
    És akkor nem is beszéltünk a saját fáradságunkról, tavaszi levertségünkről, sok sok egyéb, kisebb nagyobb problémákról, ami ránk hárul.
    Tehát nem vagy egyedül, csak nyugalom, anya vagy, aki a legjobb tudása szerint szeretné nevelni gyermekét. És ez nem könnyű! :)

    VálaszTörlés
  6. Már az szuper az anyaságodban, hogy gondolkodsz a módszereiden, szavaidon. Nekem nagy-nagy kifáradásaimkor mindig segített, ha visszagondoltam a gyermekeim megszületéseire. És van egy könyv, ami nekem sok ötletet adott a hatékonyabb kommunikációhoz, hisztikezeléshez: Adele Faber-Elaine Mazlish: Beszélj úgy, hogy érdekeklje, hallgasd úgy, hogy elmesélje (Reneszánsz Könyvkiadó)
    Gyönyörű a kisfiad!

    VálaszTörlés
  7. Dehogy vagy ezzel egyedül! Ám sokan, talán rosszul értelmezett szemérmességből nem beszélnek ezekről. Pedig kellene, sokat.
    A szigorúság nem baj, de kívülről nehéz megítélni, csak te érezheted, mennyire van belőle szüksége Ábelnek. :)
    Lássuk be, rettentő nehéz három szerepben hibátlanul teljesíteni... Akinek ez megy, az vagy zseni vagy hazudik :)
    Azzal sem kecsegtethetlek, hogy később jobb lesz, mert nem biztos. A saját tapasztalataim szerint bizony a 8 évesek kamaszok - gyerekbőrben.

    VálaszTörlés
  8. Ó ezzel mindnyájan így vagyunk, voltunk.Ezt a korszakot is túl kell élni. Nyugi, jól csinálod!Tényleg lehetetlen minden fronton helytállni.
    Kitartás!!!!!!

    VálaszTörlés
  9. Szia, meg kell nyugtassalak, teljesen minennapos, másoknál is gyakran előfordul a gondod. Szakirodalom: a bettelheimi "elég jó szülő" gondolatot a hétköznapokra átültető Hogyan ne legyünk ... könyvek Libby Purvestől.

    VálaszTörlés
  10. Van sorstársad és kitartás!

    VálaszTörlés
  11. Én azt vettem észre, hogy játszmázok a gyerekekkel. Bekerülünk egy körforgásba. Ami nálunk sokat segített az emk.hu- erőszakmentes kommunikáció. pl: Bolt ezt kérem, azt kérem - Ok, felírom egy lapra, hogy el ne felejtsem! - simán kisétálunk és ők biztosak benne, hogy én komolyan vettem az igényüket.

    VálaszTörlés
  12. Megnyugodtam,hogy nem csak nálunk megy ez így....Már azt hittem valamit nem csinálok jól! Szokszor már én is úgy érzem,hogy mindjárt megőrülök.(adott egy majd 2 éves lányom és majd 14 éves fiam) na ebbe az összeállításba gondoljatok bele...

    VálaszTörlés
  13. Üdv. a klubban:)
    Én is mindig ámulok, hogy milyen kicsi és milyen módszeresen tud kiakasztani. Igen, ez a dackorszak. Egy ismerős szavait emlegetem magamnak, hogy jobb ha kitombolja magát, mintha magában elnyomva, befele fordulva élné át...na az lenne a gáz. Kitartás.

    VálaszTörlés
  14. Jaj, Barbi, minden rendeben!:) Szerintem a legjobb, amit tehetsz Ábellel, hogy következetes vagy, ha úgy tetszik szigorú. Én ha nagyon bepörögnek, és nekem sikerül felülemelkednem a dolgon, mosolyogva, jól megölelem őket, azt mondva: Kis hülyém, hát ez neked a legrosszabb! Persze ez azonnali megoldást nem szokott hozni, de jó üzenet neki is, és azt hiszem, az anyai léleknek is jót tesz. Puszillak!

    VálaszTörlés
  15. Vannak nehéz időszakok... A gyerekekeink próbálgatják a határaikat. Később is, csak más módszerekkel.
    Én épp tegnap mentem a 12 éves lányommal cipőt vásárolni. Amikor már a 8. pár cipőnél mondta, hogy neki ez sem tetszik és éreztem, hogy egyre idegesebb és ingerlékenyebb vagyok, közöltem vele, hogy én most leülök egy székre, szóljon, ha megtalálta a számára megfelelőt. Persze előtte közöltem vele a kritériumokat, amelyeknek a cipő meg kell, hogy feleljen. Kb 5 perc telt el és meg volt a megfelelő cipő.
    Legyél következetes!! Hidd el, jól csinálod, amit csinálsz. Én azzal is szoktam vígasztalni magam, hogy a gyerekek választanak szülőt, amikor hozzánk "költöznek", így hát ő választott engem, rám volt szüksége. Én meg ilyen vagyok... ez van :o))

    VálaszTörlés
  16. Köszönöm a támogatásotokat!

    VálaszTörlés
  17. Úgy látom elszállt, amit tegnap írtam. :( Szerintem azokkal van gond, akiknek nincsenek kétségeik.
    Én is szigorúság és következetesség híve vagyok, de nehéz néha, amikor a sok bába közt elvész a gyerek. Én legalábbis sokszor úgy érzem. Teljesen látható nálunk, hogy ha bárkivel egyedül vannak a fiúk, nem több felnőtt veszi őket körül, akkor az ég egy adta világon semmi gond velük, de amint többen vagyunk, keresik a gyenge pontokat és próbálkoznak. Mi meg vagy jól vagy rosszul kezeljük a helyzetet. Ez a fáradtsági szinttől függ leginkább. :)

    VálaszTörlés
  18. Aha..idetaláltam...Szerintem minden normális anyuka eljut erre a pontra.A gyerekek próbálgatják a határaika, néha jobban, néha kevésbé jól viseljük..Ahogy sokan leírták tényleg jó a következetesség, a szigort, meg mindenki maga érzi, hogy mennyire van szükség.Ne aggódj!Minden ok!Mi is vagyunk így...Majd változik!Megszokja!Megtalálod a mindenkinek tökéletes megoldást!

    VálaszTörlés
  19. Osztom az előttem szólók véleményét. Nekem 11 éves a fiam. Nagyon ismerős a helyzet. Sokadik ilyen időszakon vagyunk túl. Régen ment a Spektrumon egy műsor Szuperdada címmel. Ott különösen problémás családokat, kezelhetetlennek tűnő gyereket sikerült megzabolázni ezzel a módszerrel 1 hét alatt(!) Könyv is jelent meg a témában: Jo Frost-Szuperdada. Ajánlom figyelmetekbe! Addig is kitartás! Látod nem vagy egyedül!

    VálaszTörlés
  20. Drága Barbi! kitartás! el fog múlni ez is, csak nehéz, mikor az ember benne van. Szerintem is jó anya vagy, ez abból is látszik, hogy ilyeneken töröd a fejed.:o) Az hogy a kívülállók mit mondanak szerintem ne foglalkoztasson, a lényeg, hogy Ábel tudja szereted, de ezt vagy azt nem érhet el akkor sem ha hisztizik. Következetesnek lenni talán a legnehezebb dolog a világon, de hosszú távon az egyetlen jó megoldás. Én is szigorú anyának tartom magam, a fő dolgokban nem engedek és biztos vagyok benne, hogy hosszú távon ez az ő érdeküket szolgálja.:o)
    Az esti alvásos játszma nálunk is műsoron volt mindkettővel, ezer dolgot kipróbáltunk és igazából nem tudnám azt mondani, hogy ez vagy az vált be, elmúlt egyszercsak.:o) Addig persze nagyon vacak, másnap az ember hulla és naná, hogy ingerült és jobban ki van hegyezve a hisztikre. Kitartás!!!

    VálaszTörlés

Köszönöm, hogy írtál! Gyere máskor is! :D

Keresztszemes készletek

Keresztszemes készletek
Kattints!
 

blogger templates | Make Money Online