2010. május 16.

Mesés kókuszos almás



Pazarságosan finomságosan gyönyörűségesre sikerült a vasárnapi sütim! :D
Az illata, mmmmm! Az íze, mmmmm!
És kivételesen még szép is. :D (nálam ez nem jellemző)
Ami plusz öröm volt sütés közben: Bach - Brandenburgi koncert.
Így együtt valami ünnep volt most a konyhában! :D
Kisebb a piteformám, mint a receptben ajánlott, így maradt a masszából, ezért lett négy helyes kosárkám is. :)
Hirtelen jött sütés volt, épp megtaláltam minden hozzávalót itthon (egy édesszájú családnál mindig van margarin és miegyéb...) ;) Csupán mandula nem került a tetejére. Gondoltam lekvárra, tejszínhabra (most ezek sincsenek a kamrában), de nem szükséges hozzá, mert a sok almától egyáltalán nem száraz.
Az egész lakást betölti a kókuszillat (tiszta Bahamák!).
A fénypont persze az volt, amikor megkaparinthattam a keverőtál alján maradt nyers finomságot. :D
Hiába no, falánk vagyok, és az üres tálak láttán viszket az ujjam. ;D

A konyhában én a gyors és egyszerű dolgok híve vagyok, ez a süti ilyen. Íme a recept:


Mesés kókuszos almás

Hozzávalók (10 szelethez):
15 dkg margarin
2 dl (kb. 18 dkg) kristálycukor
3 tojás
2 dl (12 dkg) kókuszreszelék
2,5 dl (16 dkg) finomliszt
2 csapott mokkáskanál sütőpor
1 dl tej
2 nagyobb alma

a forma kikenéséhez:
vaj
2-3 evőkanál zsemlemorzsa

a tetejére:
2 evőkanál cukor
félmaréknyi vékony lapocskákra vágott mandula

A puha margarint és a cukrot habosra keverjük. A tojásokat egyenként hozzáadva jól kidolgozzuk. A kókuszreszeléket, a lisztet meg a sütőport összekeverjük, majd a tejjel és a meghámozott, kicsumázott, kockákra vágott almával a margarinos masszához adjuk. Egy 26 centi átmérőjű, alacsony peremű tortaformát vékonyan kivajazunk, zsemlemorzsával meghintünk, és a keveréket belesimítjuk. A cukrot meg a mandulát a tetejére szórjuk. Előmelegített sütőben, a közepesnél kissé erősebb lánggal (gázsütőben 190 fokon, légkeveréses sütőben 170 fokon) 35 percig sütjük. Ha egy napig áll, még finomabb.

Alma helyett körtével, vagy nem túl érett szilvával is készíthetjük.


Szerintem elég tömény süti, még nekem is, aki nagyon szereti az édeset. Nem is bánom, hogy nem szórtam a tetejére cukrot.

7 megjegyzés:

  1. Köszi a receptet! Gyorsan be is tettem a sütőbe, jó lesz vacsira. Addig is melegszünk egy picit...

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta! :) Kipróbálom! Bár sütés közben nyalakodni én már nem tudok, két önként jelentkező is van, aki vállalja helyettem!

    VálaszTörlés
  3. Ez Ráma receptfüzetben van, ugye? Mi is odavagyunk érte.. :o))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szeretem a praktikus, gyors recepteket és a kókuszt!! Remek egyettes!

    VálaszTörlés
  5. Mmmm... Van is itthon minden. Csábulok...

    VálaszTörlés
  6. Megsütöttem. Nagyon finom volt..., mandulám nem volt otthon, úgyhogy darabos dió volt a tetején, ez sem ártott neki... :)

    VálaszTörlés

Köszönöm, hogy írtál! Gyere máskor is! :D

Keresztszemes készletek

Keresztszemes készletek
Kattints!
 

blogger templates | Make Money Online