2010. május 28.

Doboz textilbéléssel - lépésről lépésre

Tudom, nem ördöngösség, de mégis megmutatom.
Kaptam emailt, amiben ez ügyben kértek tőlem segítséget. Bár biztosan van tőlem nagyobb szakértője a témának. Ennek ellenére szívesen megmutatom, én hogyan készítem, hátha másnak is hasznára lesz, aki eddig nem tudta, hogy is kezdjen hozzá.
Textilbélés készítése nagyon egyszerű és nagyszerű a végeredmény. :)


Végy egy dobozt, mérd le a belső rész kerületét és a magasságát.
Készíts egy ennek megfelelő méretű papírszalagot.
Én rajzlapból szoktam készíteni ezt a részt.
(A magasságot jelölő nyilat, nem a megfelelő helyre rajzoltam, a belső méretet mérjük természetesen, hisz a külső nagyobb!)

A hosszára hagyj rá kb. egy centit, hogy az összeérő végek majd fedjék egymást. A papír magasságából le szoktam csípni 1-2 millimétert, hisz az anyag is nagyobbít rajta.
Valahogy így helyezkedik el majd a dobozban, persze szépen a sarkokba igazítva.

Aztán mérj le egy megfelelő méretű darabot a papírcsíkhoz az általad választott textilből is, ráhagyásokkal.
Ha vékony az anyag, stift ragasztóval simítom rá a papírra, ha vastagabb, akkor a hátoldalán ragasztópisztollyal rögzítem.

A bevont papírszalagot én csak a két szélén és felül rögzítem a dobozhoz ragasztópisztollyal. Próbáld meg egészen szorosan a sarkokba hajlítani a bélést.
A dobozok belső oldalát nem szoktam vatelinnel vastagítani, de aki pihe-puha dobozt szeretne, ezt is megteheti.

Vágj ki a doboz aljába illő kartont is. Erre vastagabb papírt, hullámpapírt használok.

Itt is vegyél le egy-két millimétert a szélekről, hogy a bevont karton majd passzoljon, de ne szoruljon, gyűrődjön.

A kartonra ragassz egy vagy két vatelinréteget. Vond be a papírszalaggal megegyező módon.
Ha vékony a textil, vetexet is szoktam rá vasalni, hogy szebb legyen a felülete, a tartása.

Tehát ha a megfelelő méretű hozzávalókat bevontad, előbb az oldalát béleled ki a doboznak, majd beleilleszted az aljába is a kartont. Ezt középen és a 4 sarkában rögzítem ragasztópisztollyal. A sarkokat jól bedolgozom egy vékony, tompa tárggyal, például horgolótűvel, vagy zárt ollóval.

Ha a doboz tetejét szeretnéd bélelni, lépésről-lépésre ugyanúgy járj el, mint az aljánál. Olyan doboznál (mint a lenti képen), aminek nem magas a tetejének a pereme, oldalra nem készítek bélést.


Még egy jótanács:
Figyelj, hogy a textil mintázata szép maradjon, ne húzd meg nagyon az anyagot, főleg csíkos és kockás textilek esetén csúnya az ilyen!

Remélem érthető és segítségére lesz annak, akinek szüksége lesz rá. :)
Ha kérdésed van, szólj!

17 megjegyzés:

  1. hát ez nagyon klassz lett,és a leírás is tökéletes......

    VálaszTörlés
  2. Hát még a külseje, és ami benne lesz! ;D Köszi. :)

    VálaszTörlés
  3. Barbi, itt is nagyon köszönöm a kedvességed! :-))

    VálaszTörlés
  4. Juj, Barbi! Ez a doboz, és a színei... Gyönyörű, már alig várom, hogy lássam a végeredményt! :D

    VálaszTörlés
  5. Én is nagyon köszönöm, hasznos és takaros leírás lett:)))

    VálaszTörlés
  6. Én is köszönöm, és ezek a színek... :))

    VálaszTörlés
  7. Nekem is jól jön! Még mindig van egy keresztanyai tartozásom...:)
    Köszönöm!!!

    VálaszTörlés
  8. Ez nagyon szuper, köszi!!!!! Valamikor már én is ráveszem magam, valami hasonlóra!!!

    VálaszTörlés
  9. ez nagyon hasznos információ!! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon hasznos ötleteket adtál. Köszönöm!

    VálaszTörlés
  11. Köszi!Jó így egyben látni.Eddig csak egy dobozt dekoráltam, az is hozzád repült.Ideje lenne magamnak is készíteni egyet.Ilyen szép fadobozt!

    VálaszTörlés
  12. Nagyon dekoratív lett! Köszi a leírást is!

    VálaszTörlés
  13. Barbi, köszönöm, én nagyon örülök a leírásnak, hasznát veszem-tervbe van egy bélelt dobozka gyártása nálam is:)

    VálaszTörlés

Köszönöm, hogy írtál! Gyere máskor is! :D

Keresztszemes készletek

Keresztszemes készletek
Kattints!
 

blogger templates | Make Money Online