2010. március 11.

Papírmasé léghajó (egyszerű kis tutorial sok fotóval versbe szedve)

Ma költhetnékem volt, de mivel még nincs húsvéti tojásom, íme amin kotlottam:

(alant, még lejjebb, egészen lent... olvashatod)



Elkészült az 1. réteg.


Elkészült a 2. réteg. A lufi alján nyílást hagyunk.


Kész az utolsó 3. réteg. Száríthatod!



Díszítsd saját vagy gyerkőcöd kedve szerint.

A kosarat peddignádból fontam.


Az apró sálat én kötöttem, a pici sapkát anyukám még gyerekkoromban egy babámra.



Papírmasé léghajó
(délutáni szösszenet a hóeséstől frászt kapva)

Végy egy lufit, fújd fel nagyra, kell hozzá tüdő...
De tudja ezt már minden kisgyermekes szülő.
Kösd is el a száját erősen, mert a levegő kiszisszen,
jót nevetett Ábel minap ezen a viccen.

Keverj be egy kis adag tapétaragasztót,
és ne fogj meg ilyen kézzel semmilyen ruhaakasztót!

Tépdess fel fecnikre sok-sok papírt, újságot,
apránként kend fel ragasztós ecsettel,
melynek a szaga vetekszik az ecettel.

Vond be a gömböt egy réteg papírral,
alul rendelkezzen a gömb egy kis likkal.
Ha kész az első borítás, jöhet még legalább kettő,
igazán tartós lesz a munkád ettő'.

A harmadik réteg lehet mintás, vagy egyszínű, mindegy,
csak a giccsesség utcájába ne nagyon tévedj!
Simogasd át szelíden ragasztós kézzel,
egészen megszereted gömböd, mire végzel.

Szárítsd legalább két napig, ne nyúlj hozzá,
nem kell locsolni, nem kell beszélni hozzá.
Ne tedd nagyon melegre, mert a gumibelső ezt nem bírja,
a legtöbb idevágó szakkönyv ezt írja.

Ha kopogósra száradt, durrantsd ki a lufit-
ha még nem ment magától össze.
Apropó: a hétvégén moziba jössz-e?

Igazítsd széppé a nyílás száját,
és emeld dekorációval kedves gömböd báját.
Tehetsz rá filcet, szalagot, virágot, pillangót, gombot...,
ha megkérdezed gyereked, ötletekkel leveszi válladról a gondot.

Köss rá egy kosárkát
és pár homokzsákot,
tégy bele egy állatkát,
ki még nem látott világot.

Úti batyujába kerüljön: tej, kenyér, két tojás...,
és integetve mondd neki:
Bon Voyage!



(Elolvasás után reklamációt nem fogadok el! ;D)

Ha a léghajókészítéssel kapcsolatban még kérdésed van, írj kommentet!

34 megjegyzés:

  1. Hát ez nagyon tetszik! Szuper ! Meg a verses leírás is... :o)
    Kár, hogy Marci már kinőtt ebből...

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon édes!!! :) Remélem, egyszer én is leszek ilyen kreatív.

    VálaszTörlés
  3. Blogodat olvasni sokszor inspirál,
    Ez a valódi, szépséges kincsvilág!
    Léghajós posztodat hát kövesse tett,
    Melyben Kisfiamnak nagy öröme lesz.

    Suta kis versemnek itt a vége,
    A Csemete ma hamarabb ébredt...

    VálaszTörlés
  4. Hát te tényleg frászt kaptál!
    Szerencsére! Mert jókat nevetgéltem, a hóeséstől frászt kapva...:)))

    VálaszTörlés
  5. Ismét jót nevettem, nagyon jó a vers is, meg a léghajó is :))

    VálaszTörlés
  6. Ez baromi jól sikerült. Mind a kép, mind a versike.
    Ábel segédkezett benne?

    Igazi nagyfiús dekoráció.
    már el is kezdtem gondolkodni, hogy Bó rizspapíros lámpaburáját lecseréljük ilyenre. ... csak csajosabbra.:-)

    VálaszTörlés
  7. Barbi, ez nem igaz! :-) Verset írsz, kosarat fonsz, léggömböt készítesz.... mivel tudsz még engem/minket meglepni??? Hihetetlen vagy! :-)
    Fele ilyen kreatív lennék, már nagyon örülnék!

    Millió puszi

    VálaszTörlés
  8. Ez nagyon jó lett,micsoda ötlett!!!Beindítottad a fantáziámat!:))Nagyon ügyes vagy!!!

    VálaszTörlés
  9. Hát, akinek min. 48 órából áll egy nap... :) Ez csak vicc..., de mint már mondtam irigylem az energiádat... :)
    Tüneményeset alkottál! Annak idején én is csináltam az ovisaimnak, nagyon szerették, aztán megcsináltam ugyanezt nemezből, fehér és halványkék gyapjúból, hát az se lett ronda... :)

    VálaszTörlés
  10. Fantasztikus vagy, Barbi! :)))) A léghaj gyönyörű, a vers meg szuper! :)

    (Erről eszembe jutott, hogy a bátyáméktól kérdezte egy barát, hogy mit kérnek nászajándéknak, és ő nem akart semmit mondani, ezért kinyögte, hogy léghajót - gondolta, ezt úgysem tudják teljesíteni. Egy hasonló léghajót kaptak az esküvőn, csak maci helyett egy boríték csücsült benne. :) )

    VálaszTörlés
  11. Hogy ez milyen jó! Nagyon ügyes vagy. te mit nem tudsz??

    VálaszTörlés
  12. Marha jóóó!! A léghajó meg a vers is! Szuper ügyes vagy Barbi:)

    VálaszTörlés
  13. Szuperszónikus!!!
    Ilyet én-is-én-is!!!:)

    VálaszTörlés
  14. Barbi, versben szerettel volna kommentelni, de persze semmi rim nem jut eszembe :( A leghajo egyszeruen szuper, utasa felszerelese is! Csakugy, mint a versbe szedett utmutato :)

    VálaszTörlés
  15. Dicséretet elfogadsz? :D

    Nagyon tuti!
    A vers is meg a léghajó is!

    Bon Voyage! :DDD

    VálaszTörlés
  16. Jót mosolyogtam a lufikészítős versen!! A léghajó fantasztikus lett. Képzelem Ábel kis arcocskáját, amint rácsodálkozott! :o))

    VálaszTörlés
  17. Ez.. ez.. ez a vers...hát nem találok szavakat. Szuper. na és persze a léghajó is.

    VálaszTörlés
  18. Barbi, szuper lett! Már régóta szeretnék hasonlót készíteni a lányoknak! És tetszik a verses leírásod is:)

    VálaszTörlés
  19. Nem is Te lennél, ha nem így írtad volna le. :))

    VálaszTörlés
  20. :D Köszönöm a sok és kedves megjegyzést! :D

    VálaszTörlés
  21. szuper, szuper, szuper!!!!
    nagyon tetszik:o)

    VálaszTörlés
  22. óóóó ez zseniális! nagyon-nagyob tetszik!

    VálaszTörlés
  23. Quelle jolie idée, bravo, c'est vraiment très mignon ! ;o))

    VálaszTörlés
  24. szeretnék kérdezni:
    a lufit kened be a ragasztóval és úgy rá a papírt vagy csak a papírokat egymáson? illetve az utolsó réteg Nálad milyen papír volt? festetted is utána?
    mi van ha kilukad száradás közben a lufi? kezdhetem elölről?
    újságfecniket ma megcsinálták a srácok, holnap nekiállnék a ragasztásnak, köszi előre is a segítséget:o)

    VálaszTörlés
  25. Timici, akkor mondom:
    Igen, a lufit kenem, rá a papír és még azt is átkenem. Jó tocsogós munka. Az utolsó réteg gyűrt csomagolópapír, amit minden papírboltban lehet kapni. Nem festettem. De ha fehér a harmadik réteg is, festhetitek is!Nem szokott közben kilyukadni a lufi, nem fújom túl. Ha mégis, és az elején, akkor újra kell kezdeni. Remélem, segítettem! :)

    VálaszTörlés
  26. minden kérdésemre választ kaptam, köszönöm:o))))

    VálaszTörlés

Köszönöm, hogy írtál! Gyere máskor is! :D

Keresztszemes készletek

Keresztszemes készletek
Kattints!
 

blogger templates | Make Money Online