2010. március 23.

Emlékek unokanővéremnek

Sokat foglalkoztat mostanában a halál téma. Helyesbítek, a "halál" foglalkozott túl sokat mostanában az én családommal. De talán már vége, és békén hagy hosszú időre. Ez a bejegyzés a kezdés ellenére nem lesz szomorú.
Két sztorim is van. Az egyik hogy miért készült a doboz, a másik, hogy hogyan készült.

Miért készült?

Így nemcsak lélekben, hanem tárgyakban is megőrizhetjük szeretett nagyszüleink emlékét. Minden tárgyról van emlékem, történetem. Unokanővéremhez is nagyon közel álltak a nagyszüleink. Példás volt a házasságuk, a gyerekeik, unokáik iránti szeretetük. Sok szép tárgyat kaptam, amit őrizhetek, és szerettem volna belőle továbbadni B-nak is belőlük. Van több unokatesóm, Ő az egyik, akivel szorosabb a kapcsolatunk. Nagyon szeretem Őt és a családját, lelki támaszaink, családunk, barátaink egyben. Ezt szerettem volna ezzel a dobozzal meghálálni Nekik. Beletettem azokat a leveleket, fotókat, képeslapokat, amiket Ő küldött annak idején mamáéknak. Belekerültek olyan gyermekkori fotók is, amiket B-ról őriztek mamáék. Mamáról és Papóról is került két régi fotó bele. A gyűszű Papót jelképezi, mert Ő nagyon szeretett varrni, Mamát pedig a perecszaggató forma, mert Ő főzni és sütni szeretett. Családi ereklye Mama krémes, lúdláb és mazsolás torta receptje is. Ebből is sokszorosítottam.
A porcelán csengettyű mindig nagyon tetszett B-nak. És végül még egy kis csipke.
Remélem, örömet szerez majd az ajándék!


Hogyan készült?

Macerásan. A végeredmény ugyanolyan dobozon látható, mint amilyenből az Ábelé lett, csak ez kisebb. Ám nem ez volt az első variáció. Az első verzióban maga a doboz is emlék lett volna, apukámé volt, de csúfos módon eltörtem. Zsolti már nem tudta helyrehozni. Nem a dobozt sajnálom (pláne, hogy a második sokkal szebb lett), hanem a belefeccölt anyagmennyiséget. No, jó, azért sajnálom, mert szép volt az is, és majdnem kész volt, de fátylat rá. Így jártam.
Ez kisebb doboz, de pont elfér benne minden, amit akartam. A színe olyan, mint az Ábel dobozáé, ilyen akrilom volt itthon, és szeretem is ezt a drappot. Az EMLÉK feliraton kívül nincs rajta más hímzés. X-ek helyett most az emléktárgyak gondos összeválogatására helyeztem a hangsúlyt. A dobozt úgy antikoltam, mint a másikat. Nem lakkoztam (mint az elrontottat), hanem meghagytam mattnak. Tetszik, hogy nem sima a felülete, még régiesebb érzetű. Oldalt körben szalag, csipke, farkasfog fut rajta. Ábel dobozának készítésekor többet nyomtattam a Juhász Gyula idézetből, így erre is ez került, hisz az emlékezésről szól, teljesen passzol erre a dobozra is. A tetejére egy régi fotó került, amin a kisbabát fogó nő tuti, hogy Mama. A többiekre is van tippem, de azt most nem részletezném. Papám nem ismerem fel rajta, szerintem nem szerepel a képen. A csipke Mamáé volt, a gombok Papámé. A belsejét egy egyszerű kis kockás vászonnal béleltem.












16 megjegyzés:

  1. Méltó emlék.
    Csodás, hogy néhány tárgy milyen összhangba tud kerülni a kezeid alatt.
    Szerintem, ha láthatná, hogy mit alkottál róla büszke lenne rá.

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű és nagyon mélyen megérintettél, pedig nem is ismerjük egymást!
    Megint elpityeredtem...

    Szerintem látják, és büszkék rád!!!

    VálaszTörlés
  3. Csodaszép! Méltó helye lesz ezeknek a feledhetetlen emlékeknek...

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű! Nagyon szerencsés aki kapni fogja és nagyon boldog lehet, hogy ilyen emlékeket őrizhet!

    VálaszTörlés
  5. Biztos nagyon büszkék lennének rád a nagyszüleid,hogy a saját bánatodat félre téve,más fájdalmán próbálsz enyhíteni!!!Nagyon szép dobozka!!!

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörű lett ez a kincses dobozka is!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép, méltó s egyben megható emlékezés! Szavak nélkül maradtam...

    VálaszTörlés
  8. Csodaszép ez a dobozod is, rajongok értük :) Nagyon megható ez a fajta emlékezés, tetszik, nagyon! Gyönyörű!

    VálaszTörlés
  9. Barbi ez fantasztikus!
    Az ötlet is, az apró részletek is!
    S a kivitelezésed valami káprázatos.
    A csipkék, a farkasfog, a festés, az idézet, s még sorolhatnám.
    Tökéletes szépség!

    VálaszTörlés
  10. Csodálatos!
    A gondolat,a doboz,minden apró részlete.

    VálaszTörlés
  11. Barbi!Ez csodaszép.... és megható......

    VálaszTörlés
  12. Szia Tesó!

    Már megint bőgök! Néztem a dobozkát, meg a sok-sok emléket, közben meg a Jean Michel is megy....
    Csak sírok és sírok.

    VálaszTörlés
  13. Óh, ez csodás! Megkönnyeztem.
    Gyönyörű lett a doboz.

    VálaszTörlés
  14. Nagyon megható.Jómagam is csak pityergek.Gyönyörűek a képek.

    VálaszTörlés
  15. Nagyon szep/meghato a doboz is, a gondolat is.

    VálaszTörlés

Köszönöm, hogy írtál! Gyere máskor is! :D

Keresztszemes készletek

Keresztszemes készletek
Kattints!
 

blogger templates | Make Money Online