2009. december 29.

Kekszes-almás (sütés nélkül!)

Pikk-pakk elkészül szilveszterre! Fantasztikusan finom és egyszerű! Nem utolsó sorban remek módja a megmaradt csokimikulások kulturált (fejleharapás nélküli) elpusztításának! :D


Kekszes-almás sütés nélkül

Hozzávalók:

1 kg alma
1 kiskanál őrölt fahéj
8 dl víz
kb. 20 dkg cukor
3 cs. (12 dkg) vaníliaízű pudingpor (főzős)
60 dkg szögletes formájú háztartási keksz

Máz:
4 ek. kakaópor
8-10 ek. víz
4 ek. porcukor
5 dkg vaj


Az almát meghámozzuk, kicsumázzuk és legyaluljuk. Lábasba tesszük, 5 dl vizet ráöntünk, a cukorral és a fahéjjal ízesítjük (én szoktam citromhéjat is belereszelni). Kb. 10 perc alatt puhára főzzük. Közben a pudingporokat 3 dl vízzel csomómentesre keverjük, az almához öntjük és kevergetve 2 percig főzzük, ezalatt jól besűrűsödik (szó szerint álljon meg benne a fakanál). Egy kb. 28X23 cm-es tepsi alját keksszel kirakjuk, a meleg almás krémet egyenletesen rákenjük (melegen tedd rá, hogy elkezdjen puhulni a keksz). A tetejére szép sorban ismét keksz kerül. A kakaót a porcukorral meg a vízzel kevergetve felforraljuk, a tűzről levéve a vajat hozzáadjuk és a mázat a keksz tetejére öntjük. Kicsit mozgatva a tepsit kiegyenlítjük a mázat. (Én most a csokimikulásokat olvasztottam meg és öntöttem rá. A megadott mennyiség duplájából sikeresebb a csokimáz, így elég kevéske, még egyszerűbb ha két tortabevonót pattintasz rá.)
Jól hűtsd be! Érdemes egy éjszakára a hűtőbe tenni, hogy jól lehessen szeletelni.

Mmmm!

6 megjegyzés:

  1. De jól néz ki! Én elkészítem! ;)

    VálaszTörlés
  2. Van egy csomó fonnyadt almánk. Azt hiszem, már tudom, mire használom:)))
    Köszi!

    VálaszTörlés
  3. Gyűjtöm az ilyen pikk- pakk recepteket, ez még nincs meg, köszi!!

    VálaszTörlés
  4. Innen nézve nagyon guszta! És van bőven csokimikulásunk!

    VálaszTörlés
  5. Ezt a bevezetést!:o))
    Én most fejeztem be a tiramisut, de leírom magamnak ezt a recit, mert fincsinek tűnik! Köszi! Mi a Mikulást a tiramisu tetejére reszeltük, rettenetes halálnem!:o))

    VálaszTörlés
  6. Te Barbi! Elárulod nekem, hogy hol a csudában veszel szögletes háztartási kekszet? Én nem találtam tegnap az "osánban":)

    VálaszTörlés

Köszönöm, hogy írtál! Gyere máskor is! :D

Keresztszemes készletek

Keresztszemes készletek
Kattints!
 

blogger templates | Make Money Online