2009. június 4.

Uzsonna


Ez egy ötletgyűjtő bejegyzés lesz.
Uzsonna-ötleteket, recepteket, tippeket kérek tőletek!
A fent látható bébiételeket anno én gyártottam, de ezek ideje már rég lejárt (nem szavatossági értelemben, mert mind elfogyott, hanem rég lejárt a pépek ideje, hisz már darabosabb és tartalmasabb dolgokat kap).
Szeretném változatosabbá tenni Ábel uzsonnáit és jól bevált ötleteket szeretnék, hátha ő is megeszi. Komment formában várom a tippeket, persze, csak ha van kedvetek hozzá!
Egyébként Ábel 16 hónapos, hamarosan másfél éves, és többnyire azt eszi már, mint mi. Kedvence a máj.
Köszönöm!
:D

10 megjegyzés:

  1. Ezek gyümölcsök fagyasztva? Ábel nem eszi már meg így őket? Gondolkodom majd rajta, hogy mire lehet vele menni :) Igy elsőre tök passz. Nekem Botond simán megeszi a gyümölcsöket még.

    VálaszTörlés
  2. Szia Barbi!
    Mennyi idős Ábel?

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    A minap egy dietetikus azt mondta nekem, hogy mindegy, hogy mi az, ha gusztusosan van tálalva és a család együtt eszik és örömmel vannak együtt. Nekem ez kelkáposztafőzeléknél sosem jön be...
    És a felvetésed nagyon jó, mert már nekem is el kellene néhány tipp.

    VálaszTörlés
  4. Ennyi idősen, ha jól emlékszem, Dorkának a petit-danone jött be, meg a pöttyös rudi vagy egy Milupa keksz (ha úton voltunk) vagy egy banán, alma. Uzsira nem szerettem nagy faksznit csinálni. Tudod, kik tudnának segíteni Neked? Violini vagy Julcsi. Csak kicsit kisebbek az Ő legkisebbjeik, de viszont már a harmadik-negyedik lurkó, tehát rutin az van dögivel és ötletesek is alapjába véve is.

    VálaszTörlés
  5. Erre én is kíváncsi vagyok, mert már unom a szokásosat, DE egyszer olvastam vmi könyvben, hogy a babák annyira nem csípik a változatosságot, szeretik a megszokott ízeket, így annyira ne görcsöljek, ha csak kicsi a repertoár.
    Én ezeket szoktam: uzsi, tízórai ugyanaz:gyümölcs,keksz, kölesgolyó,gy.yoghurt, alma-sajttal, ezeknél le se ültetem, csak kezébe nyomom és mehet.
    Májat soknak érzem uzsira, de lehet, hogy elírtad és vacsira is gondoltál néhány ötletet? Annyira nem készítek külön, eszi amit mi, nálunk vacsira csak szendvics, melegszendvics, pirítós, ilyesmi megy. Reggeli szintúgy.
    Ebéd:vegyes főzelék akkor amikor olyat eszünk amit nem ehet, egyébként azt amit mi.A legjobban a raguleves jön be, abban minden fontos cucc van, és szereti.

    VálaszTörlés
  6. Köszi Judit! Kb mi is ezeket adjuk! A kölesgolyó nálunk is dívik! A májat én sem szoktam délutánra, estére, ebéd szokott lenni, de nagyon szereti!

    VálaszTörlés
  7. Na, akkor én félig meddig félreértettem, azt hittem ezekből akarsz valami uzsiravalót gyártani.
    Uzsira én leginkább gyümölcsöt adtam, elég sokáig, mármint Kolosnak. Egy idő után kiskockákba darabolva. De kapott túrórudit, krémtúrót, simna natúr joghurtba darabolt gyümölcsöt. Kekszet azt tök ritkán. Kolos mostanában szokott ilyen pudingot is enni, de ő meg már nagy.
    Botondnak meg még simánmennek a gyümölcsök, meg joghurt. Ő ezzel tök jól elvan. Pedig 17 hónapos :)

    VálaszTörlés
  8. Úgy látom, az étkezési szokások mit sem változtak az elmúlt 16-17 év alatt. Igaz, nekem már nagyok a lányaim (20 és 17 évesek), de nálunk is tízóraira ill. uzsonnára sláger volt a krémtúró, túrórudi, gyümölcs és keksz. Ma már annyiféle fincsi ízesített puding, joghurt van, hogy ezekkel már változatossá lehet tenni az étkezést szerintem. Igaz, nem ismerem az összetevőiket, hogy mennyi művacak van bennük, de sajna ez a magyar valóság. Biztos lehet kotyfolgatni házilag is finomságokat, jó kis gyümölcsös turmixokat, házilag ízesített túrós finomságokat, és hozzájuk házilag sütött finom kekszféléket.

    VálaszTörlés
  9. Nyárra - főleg ha nem torokfájós fajta - próbáld meg, hogy natúr joghurtot friss gyümivel összeturmixolsz, és pálcikás jégkrémet csinálsz belőle (100 ft-os boltban meg ikeában lehet kapni hozzá fagyasztóformát, és nem is drága)

    A krémtúró, joghurt nálunk is sláger volt, meg ha jól emlékszem, a Hippnek van valami bébiételes üveges túródesszertje, vagy minek hívják, az is egész jól fogyott.

    VálaszTörlés
  10. Szia! Nálunk Annánál a krémtúró asztár, joghurt és tejberizs követi, illetve tejszelet. az utóbbi azért jó, mert kívül nincs semmi szétkenős, egyedül is relatíve tisztán eszi. Reszelt alma darált háztartási keksszel is nagyon bejön a meleg napokon. Mindig van jó adag ledarálva egy üvegben a kekszből. Természetesen győri háztartási keksz!

    VálaszTörlés

Köszönöm, hogy írtál! Gyere máskor is! :D

Keresztszemes készletek

Keresztszemes készletek
Kattints!
 

blogger templates | Make Money Online