2009. május 16.

Takarítás

Mivel nincs fényképezőgép és nincs mit fotózni (azaz lenne, elkészült tesómék vendégkönyve...), írok. Úgysem szoktam a mondandómat bő lére ereszteni, pedig sokat tudok ám beszélni, főleg ha jól érzem magam. De írásban nehezebb, mert gyorsabb az agy, mint a kéz.
Szóval: takarítás.
A poénról jutott eszembe, hogy leírom, nálunk hogy megy. Persze, mindenkinél hasonló. De Ábellel igen mulatságos, pláne, hogy nekünk ő az első gyerek, tehát ahogy neki minden vicc új, nekem minden élmény vele.
Le kell szögezzem, nem vagyok nagy rendmániás, arra ott a férjem. Nagyon szereti a tisztaságot és a rendet, aminek én örülök, mert nem kell utána pakolni, nem trehány. Sőt!!! Néha már cikinek érzem, hogy ő csinál meg dolgokat, pedig azt hiszem nem kellene így éreznem. Sokszor ő spilázza túl! Példa: hazajön munkából, hulla fáradt, de ő ahelyett, hogy leülne, még "passzióból" leveszi a bojlert és kitisztítja (ez egyébként szakmai ártalom nála). Vagy amikor Ábel végigtol egy kisautót a falon és az kicsit maszatos lesz, szalad a javító festékért és lekeni. Hiába mondom, hogy még kicsit odébb van, mire Ábel nem nyúl a falhoz, hagyja a fenébe. Hajthatatlan. De ezért is szeretem, mert ellensúlyozza az én szétpakolós, rálegyintős jellememet.

Mondom sorban

Porszívózás:

Van nekünk egy Etánk, egy Ábeltől nagyobb takarítógép. A tájékoztatójában azt írják, előnye a halk üzemmód!!! Haj, ha ez a halk, milyen lehet a hangos, kérdem én? Zeng tőle az egész ház. Ezzel szoktuk Ábel orrát is leszívni, ha náthás. Amikor először belevágtunk, azt hittük az agyát is kikapja a helyéről. De nem!!
Szóval, Eta bömböl, Ábel fogja, akárhová húzom a gépet és ordít vele. Vagy fél tőle, azért ordít (bár akkor nem értem, miért követi), vagy pedig túl akarja kiabálni. Még nem jöttem rá, melyik igaz. Követ. Azt lesem, mikor húzom rá a lábára azt a dögöt, vagy mikor esik hanyatt a zsinórban. Folyton nyalogatná a csövet, nyúlkál a hátuljába. És folyton láb alatt van. Mire végzünk, rólam szakad a víz...

Portörlés:

Ezt tudom a legnyugisabban csinálni Ábeltől. Bár ma ellopta a Prontót. Ha ablakpucolóval letörlöm a sütő üvegajtaját, rögtön utána összetapizza (abban szokta nézni magát, szerencsére használat közben el tudom onnan hajtani). Tehát felesleges letörölni. Bár ezt azért leginkább alvásidőben teszem.

Mosás:

Előltöltős mosógépünk van. Két módon indul a mosás. Egyik: Ábel bepakolja a szétválogatott ruhát, persze tesz hozzá ezt-azt (kisautó, plüssnyúl...). Én kiszedem és zárom. Másik: én bepakolom a ruhát, Ábel pedig kiszedi. Visszateszem, zárom. Sajnos, már megtanulta kinyitni, így azon izgulok, mikor nyitja ki egyszer vízzel tele (de talán olyankor nem is lehet kinyitni). Amikor pedig a mosószert akarom adagolni, mindig bezárja a fiókot. Megelőzésképp zárva mindig a fürdő. Teregetésnél a vizes ruhákat lopdossa. Vagy nyomul az erkélyre, hiába mutatom, nem fér ki a szárítótól!

Mosogatás:

A mosogatót Ábel persze nem éri fel, mégis lehetetlenné tud tenni ilyenkor is. Olyankor folyton azt játsza, hogy végig megy a pult előtt, de nem ám az én megkerülésemmel. Nem. Neki közvetlenül a szekrény mellett kell jönnie, következésképpen, ha nem állok beljebb egy lépést, akkor óbégat. Ezt egész mosogatás alatt játszuk. Aztán kipakol az egyetlen nem zárt szekrényből. Ide persze olyan dolgok vannak téve, amiket kivehet (a műanyag tányérjai, tálcák), de olyan hangosak a laminált padlón! :S

Hogy mindezt miért nem a dühöngőben írtam meg?
Hja, kérem, ez nem nyavalygás, ez a mindennapos menetrend...
:D

8 megjegyzés:

  1. Ez nem is tűnik dühöngésnek, inkább jó móka lehet végigcsinálni. Elképzelem angyalarcú Ábel fiacskádat, ahogy huncutul figyeli, hogy sikerül-e anyát kihozni a sodrából. Tudom, hogy néha igen, de amikor jó passzban vagy, akkor biztosan jókat derülsz rajta Te is, mint most én, amikor végigolvastam.

    VálaszTörlés
  2. Mintha én írtam volna. :)) Csak nálunk én vagyok rendmániás. Mondjuk ezen azért elgondolkodom, mert a bojlert akkor sem tisztogatnám, ha lenne. :)))

    VálaszTörlés
  3. :))) Ez aranyos! Jókat mosolyogtam olvasás közben :)
    Nálunk sajnos senki nem rendmániás, én is csak néha. De akkor végletekbe esem. Párom semennyire :( Néha rabszolgának érzem magam, többet pakolok utána, mintha lenne egy 2 évesem pluszba...

    VálaszTörlés
  4. A mosógéppel kapcsolatosan nekünk is van egy emlékünk, amit a mai napig emlegetünk. A kisfiam , aki akkor három éves volt , szeretett besurrani a fürdőszobába.Egyszer nagy riadtan szalad oda hozzám , és mondja:Mama, koncentrál a mosógép!!! Először csak néztünk , aztán rájöttünk, hogy a gép éppen centrifugázott és mivel igen zajosan és látványosan tudta ezt művelni a régi mosógépünk, megijedt tőle. A mai napig nem értjük, három évesen hogy szedte fel ezt a szót , hogy "koncentrál"...De mindig jókat mosolygunk rajta...(ő is )

    VálaszTörlés
  5. Nagyon aranyos, nagyon jó volt olvasni, szinte láttam magam előtt amiket írtál :)

    És a pénteki humor rovat is nagyon tetszik. Egyszer két hónapig egy olyan helyen dolgoztam, ahol minden nap egy Garfield képsort kaptunk a számítógépen, ez volt a jel, hogy ideje menni ebédelni :)

    VálaszTörlés
  6. Mondhatni, nem unalmasak a hétköznapok! :))
    Nekem is van egy mosógépes sztorim.Ismered a régi Minimat mosógépet? Pici, pont panelbe termett méretű, de irdatlanul tud ugrálni centrizés közben. Volt, hogy kiugrált a fürdőszobából...
    A húgom 7 évvel fiatalabb nálam, kb. 2 éves lehetett és nagyon felmérgelt, hát bosszúból felpakoltam az éppen centrifuga táncot járó, dübörgő Minimat mosógépünkre. Gondoltam majd jól megijed és békén hagy végre... aha... Úgy megszerette, hogy utána állandóan fel kellett ültetnem a gépre, ha centrizett.
    Hát ennyit a tesó nevelésről! :)))

    VálaszTörlés
  7. :))
    a mosógépet szerintem óvatosan próbáld meg kinyitni menet közben. Remélhetőleg nem sikerül, de csak azért írom, mert a mosogatógépünket ki lehet nyitni menet közben! Nagyon durva!!!

    VálaszTörlés

Köszönöm, hogy írtál! Gyere máskor is! :D

Keresztszemes készletek

Keresztszemes készletek
Kattints!
 

blogger templates | Make Money Online