2009. április 9.

Tojásberzselés

Ez egy szép, hagyományőrző technika.
Hátha van, aki eddig még nem ismerte, megmutatom, hogyan készül.
Hozzávalók: tojás, tű, lábas, vörös- vagy lilahagymák külső héja (pótolható textil- vagy tojásfestékkel is), forróvíz, vékony textil (géz, tüll, nylon), sablon vagy friss növényi részek, madzag, filc, zsinór, gyöngy.

Felforralom a vizet, kiáztatom a hagymahéjat, hogy jól kiengedje a színét (sok héjra van szükség, és érdemes keverni lilahagyma héjával) .


Kiszúrom a tojásokat és kifújom a belsejüket. Nem pocsékolok, ezek tartalma a palacsintába került. :)


Bevizezem a tojást és rátapasztok egy levelet, vagy egy préselt virágot. Papírból is készülhet sablon.


A ritka szövésű anyaggal rászorítom a mintát a tojásra.
Szorosan rákötöm a textilt.


Belemerítem a lébe. A főtt tojás jobban elmerül, a kifújt tojásokat bele kell nyomkodni, hogy telítődjenek és elmerüljenek. Minél tovább hagyom a hagymás lében a tojásokat, annál sötétebb lesz a színük, és annál jobban és szebben kirajzolódik a minta.



Az elkészült tojásokat bekenem egy icipici zsírral, hogy szép fényesek legyenek.
A lyukakat filccel, egyéb textillel eltakarom. Ha kedvem tartja, fűzök rá gyöngyöt is. :)



Próbáld ki!
Egyszerű és szép!
Ha sikerült, mutasd meg!
Szívesen látom!
:D

12 megjegyzés:

  1. Barbi nagyon ügyes vagy!Nagyon szépek lettek a tojások.Jók a képek is.Kukkolj be hozzánk,mi is ügyködtünk.

    VálaszTörlés
  2. Barbi, csoda szépek lettek a tojások. Én is ismerem ezt a technikát, sőt idén csak hagymával fogok festeni. A papír sablon ötletet köszönöm ez új volt. Eszembe sem jutott.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szeretem ezt a technikát, egyszerű és mutatós. Nagyon kedvesek lettek.

    VálaszTörlés
  4. Ezt a módszert már régóta szeretném kipróbálni , lehet meg is teszem . Bár az az igazság , hogy a nyers tojás kifújásának még a gondolata is .... hát... szóval én inkább főtt tojással próbálom meg.

    VálaszTörlés
  5. Mi keményre főzött tojással készítettük, s ha benézel hozzám, s egy kicsit visszalapozol, meg tudod nézni, milyen lett!
    De így felfűzve még szebbek!
    Köszi.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jópofa így felfűzve ! :o)

    VálaszTörlés
  7. Bencéék is csináltak ilyet tavaly az oviban, hagyományőrző csoportba járt, szerettem nagyon, sajnos idén új ovi, új csoport, semmi kézműves dolog:( még szerencse, hogy én itthon mindenfélét bütykölök vele;o)
    mikor én voltam alsós elvittek minket a Népművészeti Múzeumba kézműves húsvéti foglalkozásra, ahol írókázhattunk, imádtam, haza is hoztuk az írókát, de annak már sok éve, sajnos nincs meg, lehet jövőre csinálok egyet Bencének, akkor már szerintem használni is tudja majd

    VálaszTörlés
  8. Mi is szoktunk ilyet csinálni, csak nem kifújt tojással, hanem egyszerűen ebben a lében főzzük meg. Petrezselyem levelet teszünk rá régi, rossz nylon-harisnyával.

    VálaszTörlés
  9. kukk be hozzám kedvet kaptam igaz csak az a helyzet h a kifújásig jutottam a díszítésig nem:(
    de majd jövőre:)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon ügyes vagy :)

    Nekem a tojás kifújásához nincs elég türelmem. :(((

    VálaszTörlés

Köszönöm, hogy írtál! Gyere máskor is! :D

Keresztszemes készletek

Keresztszemes készletek
Kattints!
 

blogger templates | Make Money Online