2009. március 25.

Mini pinkeep lépésről lépésre

Na, csajok, itt van! Bár nem hinném, hogy én vagyok a legtapasztaltabb pinkeep-készítő, mivel páran kértétek, megmutatom, én hogyan csinálom.


Ragasztópisztollyal szoktam dolgozni, de tulajdonképpen bármilyen ragasztó megteszi, ami jó papírhoz és textilhez, ha valaki frászt kapna az olvadt ragasztószálaktól, melyeket néha nem lehet levakarni... ;) Kiszabom a minta méretéhez igazodó 2 kartont, most az egyiket narancsszínben, mert lyukacsos a hátlap anyaga. Egy a kartonnak megfelelő szivacsot vagy vatelint is kivágok. A hímzésre vasalható bélést (vetex) is lehet rögzíteni, hogy jobb tartása legyen. Díszítéshez kellhet még szalag, zsinór, gyöngy, gombostű...

Az egyik kartonra ráragasztom a töltőanyagot. Én csak a hímzett oldalra szoktam, de ízlések és pofonok, a hátát is ki lehet tömni.
A vatelinre ráfektetem a hímzést, megfordítom, és a ráhagyott anyagot a karton hátára ragasztom. Nagyobb pinkeepeknél van, aki a visszahajtott részt összeférceli a szemközti oldallal. Ilyen pici darabnál, mint az enyém, felesleges.



Ugyanígy készítem a hátulját.

Aztán a két részt összeragasztom. Össze is lehet varrni, hasonló módon, mint a biscornut vagy az ollóőröket szokás.


Körben ráragasztok egy szép, a minta színeihez illő szalagot, vagy zsinórt. A tetején a maradékból szoktam kialakítani a masnit ragasztással. Szalag nélkül is elkészíthető, szúrhatunk bele díszes fejű gombostűket, vagy varrhatunk rá apró gyöngyöket. A szalagot külön is el lehet készíteni és hozzávarrni, vagy ráragasztani.

Ilyen hátulról.

Ilyen lett szemből.


És ilyen a tesóval...



Menet közben rájöttem, milyen más lett, mint az első. Nem szivaccsal tömtem, nem fonalból sodort zsinórral díszítettem és még a hímzővászon sem egyforma, így az új pinkeep mintája kisebb lett. Mivel szeretném, ha a sorozatom tagjai passzolnának egymáshoz, újra kihímzem és elkészítem. Ezt pedig egy nagyon kedves barátnőmnek fogom ajándékozni, aki nagyon szeret hímezni, de nagyon kevés ideje van rá.


Arra kérlek benneteket, hogy ha olvassátok, nézitek ezt a tutorialt, jelezzetek vissza, hogy szerintetek elég érthetően írtam-e le! Kíváncsi lennék a véleményetekre! Jó tapasztalat lenne, ha újra szeretnék leírást készíteni valamiről. Köszönöm! :D


Itt találtok pár profibb tutoriált, mint az enyém!
A 4. kicsit másképp készül és masnikészítést is találtok előtte.
:)

12 megjegyzés:

  1. Szerintem szuper a leírás, én nagyon örülök neki és nagy ötletet adtál azzal, hogy nem csak ragasztani lehet, hanem mint a biscornut, össze is lehet varrni.
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Barbi, ez szerintem profi. A leírás és a képek is teljesen érthetően mutatják be hogy készítetted. Szuper lett.

    VálaszTörlés
  3. Könnyen követhető a leírásod is. Jó ötletet adtál az elkészítéséhez. Én pl. a negyedik módszer szerint varással próbálkoztam volna. Sajnos, nem tudok szépen varrni, így nagy fejtörést okozott, hogy hogyan is csináljam, hogy szép legyen a kivitelezés.
    Köszi a leírást.

    VálaszTörlés
  4. Barbi! Azt hiszem megértettem amit leírtál, én már csak azt nem tudom, hogy mi ez a penkeep. Látom, hogy édes kis képecske, de van valami funkciója, vagy csak dísz? Ja, meg a biscornut is ismeretlen számomra. Kisegítesz?

    VálaszTörlés
  5. Minden tökéletes:az oktatás és maga a mű és testvére is.Köszi

    VálaszTörlés
  6. Mici drága! Én sem vagyok szakértő! Mindenki az angol nevén hívja ezeket az apró hímzős tárgyakat, tulajdonképpen mindkettő tűtartó/tűpárna! Nálam itthon csak képecske! :)))

    VálaszTörlés
  7. Ja, és örülök lányok, hogy érthető, és tetszik! :))))

    VálaszTörlés
  8. Koszonom a magyaràzatot, nagyon szèpek lettek!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szépek, és teljesen érthető !
    Engem mindig lenyűgöznek ezek a minikék :))

    VálaszTörlés
  10. Nagyon köszi!
    Szép és nyomonkövethető a magyarázat.

    VálaszTörlés
  11. Szia Barbi!
    Szerintem fantasztikus a leírás, a munkád pedig gyönyörű! Most már én is rászánom magam egy évszakos sorozatnak :-) köszönjük, hogy leírtad, nagy segítség!

    VálaszTörlés
  12. Szerintem is teljesen érthető és korrekt a leírás. Én is így készítettem, csak hátul még össze is öltögettem a biztonság kedvéért.

    VálaszTörlés

Köszönöm, hogy írtál! Gyere máskor is! :D

Keresztszemes készletek

Keresztszemes készletek
Kattints!
 

blogger templates | Make Money Online