2009. február 17.

Készíts segédbábot emberrajzhoz! - tutorial



Az emberi alak ábrázolása talán a legizgalmasabb kihívás (a portré után) egy rajzoló számára.
***
Ezt a bábot egy továbbképzésen tanultam meg elkészíteni és azóta is nagyon nagy segítséget nyújt. Nemcsak rajzok készítéséhez, hanem szemléltetéshez is használtam az iskolában. Egészen nagy méretben is el lehet készíteni, ez esetben milton kapcsokkal is össze lehet illeszteni.
***
Tanítás-tanulás során segít megismerni az emberi test arányait, a testrészeket és az emberi mozgást. Persze az emberi alak legjellegzetesebb, legfelismerhetőbb oldalról, így bábunk is oldalnézetben van. Remélem lesz, aki kedvet kap hozzá, hogy saját maga, vagy gyerkőce számára elkészítse! Nagy sikerélmény a gyerekeknek, hogy a báb segítségével nem is olyan nehéz embert rajzolni, sok gyakorlás után, pedig már báb nélkül is menni fog!
***

Íme pár lépésben, hogyan készül:




Szükséged lesz sabrolnra. Ha A4-es méretben nyomtatod ki, a bábod kb. 30-31 cm lesz. Minden testrészbe beleírtam, hány darabot kell kivágni az elkészítéshez. Ez lány báb, de nagyon egyszerű fiúvá alakítanik, csak a törzsön eszközölj egy kis változtatást.
:)


1. Szükséged lesz még ollóra, kartonra, ceruzára/tollra, ragasztóra, fonalra, szúrószerszámra és vékony papírfecnikre (ragasztó és papír helyett használhatsz enyvezett papírcsíkot, az a legjobb!).


***


A sablon elemeit vágd ki és rajzold át annyiszor a kartonra, ahányszor szükséges (fej 2x, nyak 1x stb.) Átrajzolhatod a sablont a kartonra indigóval is. Vágd ki az egyes darabokat és szúrószerszámmal lyukaszd ki a megjelölt részeket.


2. A két fej közé kerül a nyak. Fűzd át a cérnát a lyukakon a képen látható sorrendben, majd vágd megfelelő hosszúságúra. Ragaszd le az egyik végét az egyik, másik végét a másik fejsablonon a ragasztós papírral. Általában a ragasztás a kívülre eső elemen történik, de a fejnél ragaszthatjuk belül. Majd a két fejrészt is beragasztózzuk és összeillesztjük. Hasonló módon járunk el a többi testrésznél is. A fonalat a testrészek között jól húzzuk meg ragasztáskor, amennyire csak lehetséges, ne legyen túl laza a báb mozgása!


3. A két felkar közé fűzzük a két törzset, azok közé pedig a nyakat. A karokon rögzítjük a fonalat.




4. A has a két törzs közé kerül, a törzsön rögzítjük a fonalat.





5. A két alkar közé kerül a felkar mindkét oldalon. A fonalat az alkaron rögzítjük. A kéz a két alkar közé kerül, a fonalat ismét az alkaron rögzítjük.




6. A két comb közé kerül a has. A fonalat a combon rögzítjük.




7. A lábszárak közé kerül a comb és a lábfej. A mindkét esetben, mindkét lábnál a fonalat a lábszáron rögzítjük.

***


A báb elkészült!






És így használhatod:

Ehelyezed a bábot a papíron...



Körberajzolod, tisztázod, kiigazítod, továbbgondolod...


Kifested, vagy tónusozod. (a kézfej egy picit nagy lett, azon még igazíthattam volna)
***

Remélem, használható a leírásom, sohasem csináltam még ilyet! Ha valami hiányzik, vagy nem érthető, jelezzétek!

Jó rajzolást!

:)

12 megjegyzés:

  1. Ez naggggyon jó! Köszönjük szépen!

    VálaszTörlés
  2. Hű, ez tetszik! Fiúk nem egy rajzművészek, de Panni! Vele szerintem meg fogjuk csinálni:)

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon jó!
    Nekem is van hasonló bábom, miltonkapoccsal, s van egy, ami szemből van.
    De találtam itt ötleteket, amiket még nem próbáltam ki.
    Nagyon köszönöm, hogy leírtad, megmutattad.

    VálaszTörlés
  4. Ez nagyon jó!
    Nekem is van hasonló bábom, miltonkapoccsal, s van egy, ami szemből van.
    De találtam itt ötleteket, amiket még nem próbáltam ki.
    Nagyon köszönöm, hogy leírtad, megmutattad.

    VálaszTörlés
  5. Hát ez fantasztikus ötlet! Fogom használni, főként az iskolában!

    VálaszTörlés
  6. Én is tudom majd használni, köszi, nagyon ötletes!

    VálaszTörlés
  7. Nahát, hogy Te miket tudsz!
    Köszi!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jó ez az ötlet, köszönjük, hogy átadtad.

    VálaszTörlés
  9. Fantasztikus vagy! Ennyi energiát... :)

    VálaszTörlés
  10. megnyugtatlak, nagyon klassz lett a tutorial, és jó ötlet a bábu, ilyet még nem láttam, anno szakkörön mi is csak a fa változatot használtuk. Egyébként meg nagyon jól rajzolsz, úgy szeretnék én is pikk-pakk ilyeneket alkotni, de nekem egy ilyen munkához órákhosszas pepecselés a minimum...

    És a PIF csomagod is nagyon szép let, biztosan nagyon örül az új tulajdonos, ilyen igényes dolgoknak mindig akad hely a lakásban!:)

    VálaszTörlés

Köszönöm, hogy írtál! Gyere máskor is! :D

Keresztszemes készletek

Keresztszemes készletek
Kattints!
 

blogger templates | Make Money Online