2009. január 9.

Filmek



Végre eljutottam odáig, hogy

Szera

kérésére leírjam, melyek azok a filmek, amelyek emlékezetesek számomra és újra és újra megnézném, nézem azokat.

Sok van, mert nagyon szeretem a filmeket. Ábel megszületése óta háttérbe szorul a mozi és a filmnézés. Örültem, ha alhattam. De régen sokat jártunk moziba, sokat dvd-ztünk, így nagy a repertoár. Mint a zenében, a filmekben is igen változatos az ízlésem. Nagyon szeretem például a sci-fit és az animációs filmeket. Ami szóba sem jöhet, az a horror. Nem azért, mert félek, és nem alszom tőle, hanem mert oltári hülyeségnek tartom.



Természetfilmekben a Mikrokozmosz a favorit! Egy fantasztikus film apró élőlényekről, főleg rovarokról. A rovarokat nem igazán szívlelem, de ebben mégis csodásak. Szinte alig beszélnek benne, azt is franciául. Szeretem még a Sivatagi show-t is.

Vígjátékok közül Adam Sandler filmjeit nagyon bírom. Kedvencem viszont a Picasso kalandjai. Ezt már nagyon-nagyon régen láttam, de a mai napig emlegetjük apukámmal. Azt hiszem spanyol film (itt helyesbítek, kiderült, hogy svéd - köszönöm Klematisz). És Picasso életéről szól mulatságos formában. Sajnos azóta sem tudom megszerezni sehonnan. Tetszett mostanság A füles, a tévében adták nemrég. Woody Alan filmje. Minden percben lekötötte a figyelmemet és mulatságos is volt. A Bud Spencer és Terrence Hill filmekkel pedig Zsolti ferőzött meg. Ha nevethetnékünk van és nincs semmi a tévében, mindig megnézzük a Kincs, ami nincs-et. Már vagy századjára.

Animációs filmek közül nagy kedvenc a Fehérló fia (Jankovich Marcell) és az újabbak közül a Shrek, amit akárhányszor meg bírok nézni.

Szeretem az akciófilmeket is, persze nem azokat, amikben egyfolytában csak lőnek, hanem amelyeknek története is van. A bűnügyieket, az FBI-os nyomozósat, üldözőset. Az Apocalypto kicsit más világ, de nagyon akciódús és nagyon szeretem, sokszor megnéztem. Egy indiánról szól, akinek fantasztikus testi és lelki ereje van. És a Halálos fegyver mind a 4 része.

Szeretem a romantikus, kosztümös, történelmi filmeket is.

Nagyon szerettem sorozatok közül én is a Váratlan utazást. Imádom a Liliomfit. Akárhányszor adják a tévében, mindig úgy alakítom a tennivalóimat, hogy azt meg tudjam nézni.

Ha sci-fi, akkor Gattaca, A.I..

Ha dráma, akkor a Remény rabjai, Hamlet Mel Gibsonnal. Szeretem a háborús, katonás filmeket is. Például a Piszkos tizenkettőt, a Kelly hőseit, a Tizedes és a többiek c. filmet. Nagyon szeretem a Forrest Gumpot!

Nagyon szeretem az abszurd/fekete humorú filmeket is. Nagy kedvencem a Ravasz, az agy és a két füstölgő puskacső, a Blöff, és a Rosenkranz és Guldenstern halott (lehet, hogy a neveket rosszul írtam) (ők Shakespeare Hamletjének testőrei, az ő utazásukról szól), és a Gyaloggalopp.

És ki ne felejtsem Zefirelli filmjeit! Csodás a Rómeó és Júlia és a Napfivér, Holdnővér! A zenéjük is gyönyörű!

Ennyi jutott eszembe hirtelen, de biztosan jutna még eszembe számtalan, amiket ezért vagy azért nagyon kedvelek.

Már annyi felé járt a játék, ezért én most csak 2 embert kérdeznék meg, melyek az emlékezetes filmjeik:

Csillát

7 megjegyzés:

  1. Hogy hagyhattam ki a PICASSO kalandjait?

    VálaszTörlés
  2. OK Barbi átgondolom és jelentkezem a kedvenc filmjeimmel.

    VálaszTörlés
  3. Tényleg jó sok filmet néztél meg!

    VálaszTörlés
  4. A Picasso kalandjai nem inkább svéd vagy norvég film? Nekem megvan CD-n, utánna is fogok nézni.

    VálaszTörlés
  5. Lehet, Klematisz. Talán csak azért gondolom, mert Picasso az volt. Lehet, hogy ez ragadt a fejemben. Neked megvan?! Ez hihetetlen, nem tudnád nekem megírni? Természetesen küldök érte üres cd-t vagy esetleg varrok neked valamit, amit szeretnél!

    VálaszTörlés
  6. Szia, bocsi, most látom, hogy nálam válaszoltam neked. Olvasd el ott, légy szíves, ne írjam le újra.

    VálaszTörlés

Köszönöm, hogy írtál! Gyere máskor is! :D

Keresztszemes készletek

Keresztszemes készletek
Kattints!
 

blogger templates | Make Money Online