2009. január 28.

Amerikai palacsinta


Végre megsütöttem!
Már nagyon régóta szerettem volna kipróbálni, de nem volt receptem, és valahogy nem is jártam utána. A héten a Jóbarátok egyik részében annyit beszéltek a palacsintáról, hogy most már letöltöttem egy receptet. És remekül sikerült! A tésztának tulajdonképpen semmi íze, de nagyon jó puha. Mivel semleges, lehet sósan és édesen is enni. Én persze édesszájú vagyok, így ki fogom próbálni majd mogyorókrémmel, egyszer talán juharsziruppal is, most kajszibarack lekvárral habzsoltam be.
Itt a recept:
AMERIKAI PALACSINTA
Hvk.:
3 nagyobb tojás szétválasztva
120 g finomliszt
1 púpozott kávéskanál sütőpor
1,5 dl tej
1 csipet só
A tojások sárgájához hozzáadjuk a lisztet, a sütőport és a tejet. Sűrű, sima tésztává keverjük. A fehérjét sóval kemény habbá verjük és beleforgatjuk a tésztába. A teflon palacsintasütőt átforrósítjuk és beleadagoljuk a tésztát (én egy békebeli fagyiskanállal tettem). Kicsit szét is lapogatjuk. Mindkét oldalát aranybarnára sütjük (lehet kicsit barnább is, hogy ne maradjon nyers a közepe). Ha az egyik oldalát megsütötted, a másik nyers oldalába finomságokat is süthetsz. Ha sósan eszed, szórhatsz rá sajtot, vagdoshatsz bele bacont. Szórhatsz bele banán-, almadarabokat, kókuszt. Ezekkel együtt fordítsd meg és süsd a másik oldalt. Ha elkészült, megkenheted vajjal is. Vagy leöntheted juharsziruppal.

3 megjegyzés:

  1. Most értem csak haza félévi értekezlet után, s a gépnél gondoltam egy kicsit kiszellőztetem a fejem, s mivel ennyi recept vett körül a napokban, s ez a palacsinta volt az utolsó csepp. Megyek, és készítek én is valamit, az lesz az igazi pihi.
    :-)
    Köszi a receptet.

    VálaszTörlés
  2. ez erdekes, en mindig iroval csinaltam es pici szodabikarbonaval.
    De a lenyeg, nalunk amibol nem lehetett eleget, ha csokidarabok voltak a tesztaba.;-)

    VálaszTörlés
  3. Ma palacsintát sütöttem!!!!! :)
    Köszi az ötletet!

    VálaszTörlés

Köszönöm, hogy írtál! Gyere máskor is! :D

Keresztszemes készletek

Keresztszemes készletek
Kattints!
 

blogger templates | Make Money Online