2008. december 4.

Virágzik...






... az orchideám!
Ez nem az a gyakran látható, hagyományosabb virágú! Ennek fodrosak a szirmai. Nem tudom a pontos nevét.
Egy töve volt, sok-sok virággal, amikor Zsolti hozta. Tőle kaptam, amikor hazaérkeztem újszülött csöppségünkkel, Ábellel a kórházból! Lehullajtotta a virágait és hajtott még 3 tövet. Aztán utánaolvastam a neten, hogy kell gondozni: nem kezdőknek való fajta (na, én totál kezdő vagyok), világos helyen legyen, de ne tűző napon (na, egész nyáron tűzött rá a nap a konyhaablakban), átlátszó cserépbe tegyük a gyökerek miatt (na, nem abban van). Ennyi nem passzoló tényező után keresztet vetettem szegénykére, és elkönyveltem magamban, hogy hamarosan elpusztul. Pláne, hogy néha kimegy a fejemből a viráglocsolás (ahhoz képest, elég pompásak a szobanövényeim).
És lám!
Életben maradt, sőt megajándékozott több virággal is, sőt további bimbókkal is! Olyan csodás! Remélem, az elkövetkezendőkben is jól érzi majd magát az ablakban és nem fogom kiírtani!
Fehér, mint a hó! Illik a karácsonyi hangulathoz!

11 megjegyzés:

  1. De gyönyörű!! Úgy látszik átlátszó cserép és víz helyett elég neki egy kis szeretet is Tőled. :o)

    VálaszTörlés
  2. Köszi Abile! Ezek szerint, igen.;)

    VálaszTörlés
  3. Ó, de különleges!
    Nálam minden növény jól érzi magát, kivéve az orchidea. Eddig sikerült mindet kinyírom, ráadául elég hamar.

    VálaszTörlés
  4. ... és létezhet-e nagyobb ajándék, mint, hogy kinyílt a neved napjára ? Sok boldogságot :-)

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű! Ezek az orchideák olyan rendesek! Hiába nem úgy gondozzák őket, ahogy a nagy könyvben meg van írva, de azért ők érzik, hogy itt szeretik és hoppá.. egyszer csak meghálálják virágözönnel. :)
    (Én a páromtól szülinapomra kaptam egy hatalmas cserepes kálát. Gyönyörű volt.. egész 1 hétig, aztán akár mit csináltam neki, csak kornyadt, sorra esett össze az összes levele (gusztustalan volt!) Én meg csak görcsöltem, hogy kedvére tegyek, de neki volt semmi se jó, 1 hónap alatt kipusztult, nem volt még egy ilyen virágom! Pedig imádom a kálát!! De ezután, köszönöm, nem kérek cserepes verziót!)

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm a kedves köszöntéseket!

    VálaszTörlés
  7. Már nagyon régóta fenem a fogam egy orhideaára, én szeméy szerint egy lila Pillangóorchideát szeretnék...hátha egyszer a férjem ért a finom célzásokból :))) A tied gyönyörű!!!

    VálaszTörlés
  8. Csodaszép!!! Szereti Ábelt,amin nem lehet csodálkozni:)

    VálaszTörlés

Köszönöm, hogy írtál! Gyere máskor is! :D

Keresztszemes készletek

Keresztszemes készletek
Kattints!
 

blogger templates | Make Money Online