2008. november 5.

Gyermekkori emlékek


Végre visszatértem, jó már a gépünk. És rögtön játékba csöppentem! A meghívást Princitől (http://foltmesek.blogspot.com/) kaptam.

A játékszabályok a következők:
  1. Tedd ki a játékba hívód nevét, linkjét, és a játék logóját!
  2. Írj a gyermekkorodról!
  3. Hívj játékba te is 7 embert, tedd ki az ő nevüket és linkjüket is!

Rengeteg az emlékem! Megpróbálok időrendben, néhány képpel párat megosztani veletek! A legtöbb emlék az anyai dédmamámhoz fűződik. Hosszú bejegyzés lesz!

Állítólag jó csecsemő voltam, sokat aludtam és ettem. Ez itt a babanaplómból a talpam körvonala és a mostani csülköm.



Ez itt a babahajam, eltettük ezt is a babakönyvbe. Szőke voltam, aztán barna lettem, most erősen őszülök 30 évesen, anyai örökség. Most világosíttatom a hajam a fodrásszal.


Nagyon szeretem az apai nagyszüleimet is, de ők közel laktak hozzánk, így nagyobb élmény volt, hogy minden nyarat a falun lakó anyai nagyszülőknél töltöttem. Nagyon sokat játszottunk ott az öcsémmel és az unokahúgommal. Ezen a képen épp két éves vagyok. Ezt mindig a két mutatóujjammal mutattam!


Balra látható az én Piri mamám még lánykorában. Középen a jóképű fiatalember a nagyapám, aki most sajnos nagyon beteg. Piri mama folyton kötött és varrt. Tőle kaptunk kedvet az unokahúgommal. Mindig mesefigurákat hímeztünk láncöltéssel (Frédire és Bénire határozottan emlékszem), majd laposöltéssel. Az én varrásimádatom megmaradt, az unokahúgom már nem űzi ezt a hobbit.


Ez is Piri mama kislány korában. Fantasztikusan apró, házi szilvalekvárral töltött gombócokat tud készíteni! Nagyon szerettem a tojásos gombáját is, amihez papám szedte a gombát. Olyan más íze lett a friss gombából és az ezer éves kislábastól, amiben készült! A sóskalevesét nagyon nem szerettük, de sok-sok kenyérrel mindig megettük az utolsó cseppig, hogy meg ne bántsuk. Tőle minden nyár végén pár kilóval súlyosabban jöttünk haza.

A másik nagyi szakács volt. Nagyon jól főzött, most már nagyapám főz, Boris mama nagyon le van gyengülve. Náluk mindig nagy családi ebédek voltak az összes unokatestvérrel. Sajnos ez már rég nem így van. Egyrészt megöregedtek és nem bírják az ilyen nagy munkát, másrészt szétszóródott a család. Mindenki szerette mama remek csokis-mazsolás tortáját, krémesét. Míg kicsit voltunk, folyton az asztal alatt nézegettük a többiek lábát és a fürdőszobában játszottunk, felvettük a fürdőköpenyeket...


Ez az apró imakönyv Piri mamától van. Ő tanított meg imádkozni.

Jobbra van az én Dédikém! Piri mamám anyukája. A dédnagyapámat nem ismertem. De még láttam Dédim anyukáját, az ükmamámat! Nálunk mindenki sokáig élt/él! Dédihez rengeteg emlékem fűződik. A házikója felé volt a TSZ. Annak az udvarán volt egy lépcső, amin ha ugráltunk, kiabáltunk visszhangzott. Mindig elmentünk a csapra, hogy kannában vizet hozzunk neki. A vizet egy rémesen kopott kis fémbögréből ittuk nála. Mindig a tűzhely melletti fotelben melegedtünk télen. Sokszor készített pászkát, mákkal töltve és lekváros krumplilángost. A hátsószobájában mindig birsalmaillat volt, mert oda tette le a leszedett gyümölcsöket. Illatos vörösszőlő-lugasa volt. Imádtam a fuksziáit! És mindig össze voltak ragadva a dobozban a savanyúcukorkák, amikkel kínált. Annak ellenére, hogy néha hangya is volt benne, mindig vettünk belőle. A háza mögött az apró patakocska mindig befagyott, olyankor jéghokiztunk seprővel és konzervdobozzal! Annyi, de annyi emlékem van még róla! Mindig befontuk a kevés kis ősz haját! Egy lánykori fonott tincse is el volt téve emlékbe!


Ezt az imakönyvet Piri mama Dédi halála után adta nekem. Dédi mindig belejegyezte a családban történt születések és elhalálozások dátumát.


Ezt is Déditől kaptam. Mikor nagyobbak lettünk, mindig pénzt adott karácsonyra, mert nem tudta, mire van szükségünk. Reszkető kézzel írta rá mindig a papírosra, melyiket kinek szánja. Az évszámot én jegyeztem rá.


Ez itt az egyik oviskori zsepim és kendőm. Több kendőm volt, emlékszem egy piros-fehér kockásra, fodorral és virághímzéssel. Sajnos, ez már nincs meg. Nagyon szerettem oviba járni. Nagy kedvencem a madártej. Egyszer az volt uzsonnára. Még mielőtt hozzákezdhettem volna, ügyetlenül kiborítottam. Nem kaptam másikat és ez nagyon rosszul esett! Mai napig emlegetem!


És egy nagygyerekkori emlék (nem tartom magam ma se igazán felnőttesnek). Nagyon szerettem a főiskolai csoportomat, szívesen találkoznék már velük! Én terveztem és készítettem a kitűzőnket, amit a diplomaosztón és ballagáson viseltünk. Mi nem akartunk szalagot!

Rengeteg emlékem van még, de ahhoz, hogy mindet leírjam új blogot kellene indítanom Emlékeim címmel. De nekem ezt a blogot is épp elég Ábel mellett vezetni. Most kegyes volt hozzám és szépen aludt, így sikerült ennyi mindent leírnom.

Akiket én olvasni szeretnék:

Csilla (http://csillagjaim.blogspot.com)

Csigi (http://csiguci.blogspot.com)

Mazsola (http://szemezget.blogspot.com)

Polly (http://polly-hobby.blogspot.com)

Rita (http://szentpyr.blogspot.com)

Áthágom a szabályt, 7 ember helyett csak 5-öt hívok játékba. Szerintem még ez is sok, ahogy Princi is írta.

7 megjegyzés:

  1. Barbi, milyen aranyos dolgokat írtál és mutattál meg. Meghatódtam, de igazán. Köszönöm a felhívást igyekszem mielőbb összeszedni a dolgaimat emlékeimet. Vannak bőven:-)

    VálaszTörlés
  2. Olyan meghatóan szépen irtál.
    Szinte láttam magam előtt az összeragadt savanyú cukrot, a kiömlött madártejet...

    VálaszTörlés
  3. Mmama: Hát igen, elragadott a hév, annyi minden eszembe jutott!

    VálaszTörlés
  4. Ha tényleg örülsz, én még annál jobban. Nem törött össze ?
    És milyen hamar odarepült.
    Akkor már én is megmutathatom nálam.
    Nem rontom el a meglepidet.

    VálaszTörlés
  5. Sok szép emlék... őrizd őket, hogy mindig megmaradjainak (és hogy továbbadhasd a kislegénynek:))! Köszönöm a játékot!

    VálaszTörlés
  6. Tetszettek az emlékeik, és a tálalása! :)

    VálaszTörlés
  7. Igazán élvezet volt olvasni a gyerekkori emlékeidet és látni hozzá a fotókat. Nagyon szép emlékeid vannak a nagyszüleidről, én sajnos csak az egyik nagyapámat ismertem...

    VálaszTörlés

Köszönöm, hogy írtál! Gyere máskor is! :D

Keresztszemes készletek

Keresztszemes készletek
Kattints!
 

blogger templates | Make Money Online