2008. november 25.

Ábel első hó-élménye


"A felhőkből suhogás támadt, ahogy az északi szél préseli át hótól vemhes testét a szorosok szálfái között, mikor a hideg farkasfoga csontig mar az ember húsába."
No, persze nem ilyen drámai a helyzet, csak nagyon tetszett ez a mondat annak idején, amikor kimásoltam egy könyvből. Végre itt is leesett a hó, már nem csak maszat, hanem mennyiségi!Ilyenkor nagyon szeretem! A latyakot, ami követi, azt már nem. Mikor kicsi voltam, gesztenyepürének hívtam a friss havat, ami mellé odacsapódott a saras hó az úttestről.
Ez az oviudvar, ami Ábel szobájának ablakából látható. Gyönyörűen festettek a fái ősz elején is (kár, hogy arról nem csináltam képet), de most! Ábelt ölbe kapta Zsolti reggel és megmutatta neki a hófehér utcát az ablakból, utána én is. Az a mosoly az arcán! Csak annyit mondott: Gi! De azt nagy elismeréssel! Majd róla is készítek fotót a hóban alkalomadtán.
Az idén nem készültem madáretetővel, de jövőre szeretnék az ablakba tenni, hogy Ábel a madarakat is megcsodálhassa. Bár, még most sem késő. Meglátjuk mire lesz időm.
Félek ám a népi mondástól, mi szerint: Katalin kopog, karácsony locsog. Saras, szürke karácsonyunk lesz? Hátha nem jön be most a mondás...

13 megjegyzés:

  1. Csodaszép a kerted ebben a hóban!

    VálaszTörlés
  2. Ez sajnos nem a kertem Mammka! Társasházban lakunk, ez az ovi mögöttünk.

    VálaszTörlés
  3. Felétek még ekkora hó van? Ábel biztosan örült neki. Nálunk már elolvadt. Én is izgulok, hogy a népi jóslat ne legyen igaz az idei karácsonyra.

    VálaszTörlés
  4. Barbi ez az idézet miből van?Olyan ismerős.

    VálaszTörlés
  5. Na még szép, hogy: "GI"! Ennél pontosabban meg sem lehetett fogalmazni... :))

    VálaszTörlés
  6. Csilla: Én szeretem a sci-fi-t. Az idézet Zsoldos Péter: A feladat c. könyvéből van kiírva.

    VálaszTörlés
  7. Zalában egyáltalán nincs hó, nálunk inkább locsog Katalin :)

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörű fotó, látom arrafele is volt bőséges havazás. Az idén volt az én kislányomnak is az első "hóélménye", nagy érdeklődéssel nézte a sűrű havazást, de annyira költőien nem fejezte ki magát, mint Ábel :)))

    VálaszTörlés
  9. Tényleg nagyon szép minden így havasan! Nálunk csak én vagyok elhavazva, de rendesen...

    VálaszTörlés
  10. Barbi szégyenlem, de nekem ismeretlen. Igaz, hogy sci-fi terén képzetlen vagyok:-)

    VálaszTörlés
  11. Edit: nem szó szerint értve is be vagyok havazva én is.
    Csilla: Könyvtárban találtam én is. Apukám ajánlotta, egy az ízlésünk.

    VálaszTörlés
  12. Nini, jöttem olvasgatni és megtaláltam magam a linklistán. Köszi :)))

    VálaszTörlés
  13. Csodaszép ez a fotó! Drága pici fiadnak micsoda új élmény!

    VálaszTörlés

Köszönöm, hogy írtál! Gyere máskor is! :D

Keresztszemes készletek

Keresztszemes készletek
Kattints!
 

blogger templates | Make Money Online